„Aki irányít, annál a …!” Távirányító!!!

2019.07.02

Tegnap feltettem egy kérdést, hogy hogyan fejeznéd be a címben szereplő mondatot. Meg kell mondjam, a kreativitásotok határtalan, rendkívül szórakoztató és elbűvölő!

Ugyanakkor számos olyan "befejezés" érkezett, aminek a mélysége a Mariana-árok mélységével vetekszik! Szórakoztató és értékes játékot játszottunk - és most összefoglalom Nektek a legfontosabb megfigyeléseimet.

Nyilván mindenkinek igaza van - bárhogyan is egészítette ki a mondást! Miért? Mert számára az Ő tapasztalatai, ismeretei alapján ezzel tud egyetérteni.

Mire lehet ezt használni az értékesítésben?

Arra, hogy az ügyfélnek MINDIG IGAZA VAN! Nem véletlen, hogy néhány kereskedelmi egységben még mindig ki van írva: "A VEVŐNEK MINDIG IGAZA VAN!". Sőt, továbbmegyek - bár lehet, hogy lesznek olyanok, akiknek fájni fog: a főnöknek is mindig igaza van! És az asszonynak is! És a férjnek is! És a gyereknek is! És - ezzel egyidőben - NEKED IS MINDIG IGAZAD VAN!

De akkor mégis hogyan lehet eligazodni ebben a "mindenkinek mindig igaza van" világban?

Hát, kommunikációval...

Pontosabban a kommunikáció irányításával - ami tényleg egy távirányító az emberi kapcsolatok kezelésében. Lehet jól és jóra, illetve rosszul és rosszra használni. De megúszni nem! Erről beszélek majd a díjmentes előadásomon a Nyílt napon mind a párkapcsolati kommunikáció, mind pedig az üzleti kommunikáció terén.

Visszakanyarodva az alaptémára, tényleg nagyon sokféle befejezést írtatok!

Volt köztük néhány igen humoros:

Aki irányít, annál a

  • az ostor!
  • a gyeplő!
  • a tábla a nyíllal!
  • a hangszóró! (???)
  • a kanál! (???)
  • a fakanál!
  • a távirányító!

és még folytathatnám!

És voltak igen mélyenszántó gondolatokat tükröző kiegészítések is:

Aki irányít, annál a

  • a felelősség!
  • az irányítás!
  • a döntés!
  • a kezdeményezés!
  • az előny!
  • az iránytű!
  • a vezetői kompetencia (kompetencia: magas képzettségű szakértelem és jártasság, forrás: wikiszotar.hu)
  • a kontroll!

Mégis a következő kiegészítés ragadta meg a figyelmemet leginkább, mert rávilágít egy olyan témára, amit érdemes az értékesítés világában újragondolni modern szemlélettel:

Aki irányít, annál a ...

  • kérdés!

Hiszen köztudott, hogy az irányít, aki kérdez! Nem igaz! De!

Az én személyes tapasztalatom alapján is mindenképpen igaz az, hogy aki kérdez, az képes lehet irányítani. Ugyanakkor egy modernebb gondolkodásmód alapján azt mondom, hogy az irányít, aki VÁLASZOL, vagy aki REAGÁL a feltett kérdésre!

Ugyanis: ha egy kérdés esetén a válaszoló 13 különböző irányba tudja elvinni a beszélgetés irányát, azaz ebből a 13-ból a saját döntése alapján a szándéka szerinti irányba képes elterelni a beszélgetést, akkor tulajdonképpen ki irányít? Aki kérdezett, vagy aki másfelé vitte a beszélgetést?

Persze, ezt a "mellébeszélést" profin kell csinálni! És alapelv nálam, hogy csakis a NEM EGYÜTTMŰKÖDŐ kommunikációt terelem el az EGYÜTTMŰKÖDÉS irányába! Hogy hogyan, erről beszélek az ÉKG - Életmentő Kommunikációs Gyorssegély ingyenes előadásomban július 21-én.

Most búcsúzom és köszönöm ezt az értékes kommunikációs játékot Nektek!

Barátsággal: JZsolt

Hi Kommunikációs Akadémia - Budapest - +36 70 77 98 987 - szia@jzsolt.hu
Az oldalt a Webnode működteti
Készítsd el weboldaladat ingyen! Ez a weboldal a Webnode segítségével készült. Készítsd el a sajátodat ingyenesen még ma! Kezdd el