Hibák és lejárt lemezek a telefonálásban
Többen kérdezték, miről fog szólni az ingyenes telefonálási videó, amit a Hi Kommunikációs Akadémia Nyílt napján (június 16.) résztvevők kapnak meg. Ebből adok egy kis ízelítőt most.

Sokan telefonálnak még mindig, legyen szó MLM-ről, értékesítésről, nem is beszélve a telefonos eladásról - annak dacára, hogy az online eszközök egyre nagyobb teret nyernek. Ugyanakkor érdemes észrevenni, hogy ha már online-ról beszélünk, azért a Skype mellett a Messenger, és több más alkalmazás is hozzátette a telefonos funkciót, hiszen az emberek imádnak beszélgetni!
Igaz a mondás, hogy három helyen lehet elrontani egy beszélgetést: az elején, közben és a végén. Ám ha már az elején el van rontva, akkor onnan igen nehéz visszahozni nyerő helyzetbe a dolgokat!
Kérdés: szerinted lehet jókor hívni valakit?
Az általam tapasztalt válaszok közel 100 százaléka szerint nem! És ezzel majdnem teljesen egyet is értek! Ugyanis manapság az emberek a legelképesztőbb helyzetekben is felveszik a mobiltelefont! Mintha a mobil ellentmondást nem tűrően uralkodna az emberek életén, és ha megcsörren, akkor ugrás, felvenni! És ezt a helyzetet érdemes kiindulópontnak tekinteni, azaz leginkább erre érdemes számítani, amikor hívást kezdeményezel!
Ugyanakkor lehet valakit jókor hívni - ha előtte megegyeztünk vele ebben! Mintha egy személyes találkozásról lenne szó! Bár itt is közbejöhet valami...

Mégis, mivel szokták kezdeni a telefonbeszélgetést - természetesen a köszönés és bemutatkozás után?
- "Jókor hívom?" - sztenderd válasz: "NEM!"
- "Tudunk most beszélni?" - sztenderd válasz: "NEM!!"
- "Zavarhatom 2-3 percre?" - sztenderd válasz: "NEM!!!"
- "Alkalmas időben hívom?" - sztenderd válasz: "NEM!!!!!"
Közel 10.000 telefonhívással a hátam mögött biztosan állíthatom, hogy ezek a sztenderd válaszok! Erre van egy olyan belépő mondatom, ami 90%-ban "IGEN!" választ hoz, erről majd beszélek a Nyílt napon és teljesen ki is fejtem az ingyenes videóban, de nem is ez a téma most. Sokkal inkább az, hogy mi a te reakciód, az ösztönös lépésed erre a válaszra?
Már hallom is: "Oké, mikor hívhatom vissza?". Annyi különbséggel, hogy néha a lemondás, néha a csalódottság, néha meg a düh az erősebb töltet ebben a kérdésben...

Kidolgoztam egy olyan kérdéssort, amivel ezek a válaszok olyan irányba fordíthatóak, hogy az illető szívesen fogja venni a telefonhívásodat - ugyanis nem kell azonnal lemondani a jelöltről! Van egy létfontosságú kérdés, amit ha a "Mikor hívhatom vissza?" kérdés helyett felteszel, akkor az esetek többségében be tudsz jutni az ügyfélhez, és ahelyett, hogy megharagudna Rád és elküldene a sunyiba - szívesen veszi majd, ha újra felhívod!

Erről szól az ingyenes oktatási anyag, és még sok minden másról, ami profibbá tud tenni a telefonálásban és el tudod érni, hogy kedveljenek, akiket felhívsz és várják a hívásodat!
A Nyílt nap 4 témájáról és 4 előadásáról itt találsz bővebben infót: https://jzsolt-hu.webnode.hu/
Sikeres telefonálást és tárgyalásokat addig is!
